Milyen Film a fegyvertelen katona?

Nem áll szándékomban kritizálni ezt a filmet, mivel helyettem már megtette nem egy szakavatott író, újság, magazin. Ha azért jöttél a blogomra, hogy e konkrét címről tájékozódj, akkor ha ezt a filmajánlót és ezt a cikket elolvasod, akkor nagyjából sejtheted, hogy milyen film a Fegyvertelen Katona. Én ma inkább csak elmélkedek az említett film kapcsán, kicsit eltekintek a történettől és az összképet próbálom elemezni.

A korábbi Mel Gibson filmekben a művészi beállítások és a szavak nélküli történetmesélés több sikerrel voltak képesek megmutatkozni. A dialóg és a karakterábrázolás ill. casting nem ütötte meg azt a mércét, amit egy ilyen script megérdemelt volna. A digitális utómunka és az ultra-professzionális világítástechnika szinte minden jelenetben felhívta magára a figyelmem. Olyannyira tökéletesen akartak egyes snitteket bevilágítani, hogy elvonták a figyelmem a konkrét történetről a film már-már irreális tökéletességei.

Tökéletesen megértem, ha valaki mezei kikapcsolódási szándékkal beült a Fegyvertelen Katonára és pozitívan, elismerő gondolatokkal távozott róla mind a látványt, mind a történetet illetően. Nekem mindkettő kapcsán az jutott eszembe, hogy olyan akar lenni mint az Acéllövedék stb. stb. A háborús film mint zsáner pont azért iszonyatosan nehéz, mert néhányszor már körbejárta a filmipar s nem sok újat tud mutatni azon kívül, hogy a maszk/pirotechnika/kaszkadőr területek egyre profibb és merészebb motívumokat tesznek láthatóvá. De ez csak az én meglátásom. Bizonyára vannak, akik sosem unják meg a II. VH-t és úgy egyáltalán a háborús, hősies históriákat.

Szubjektív megítélésem szerint a legjobb háborús filmek közt szerepelnek olyan címek, mint a Ryan közlegény megmentése, a Das Boot és a Becstelen Brigantyk, jóllehet, utóbbi erősen alternatívvá teszi a történelem cselekményét, de hangulatában attól még megfogott. Elképesztő munkát fektettek a Fegyvertelen Katonába, effelől semmi kétségem, egyszer meg lehetett nézni. Aki kíváncsi rá, itt látható egy hosszabb interjú, amelyben Mel Gibson (és még számos neves rendező) beszél a közelmúltban leforgatott művéről.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük