Nincs többé Pizza Forte…

Megjegyzés: az alábbi blogposztot 2015-ben írtam. Lehet, hogy azóta lényegesen fejlődött a Pizza Forte és lehet, hogy azóta a futárok is mások, vagy jobban keresnek – lehet, hogy nem. Nincsenek negatív előítéleteim, alább csupán saját tapasztalatom olvasható. A pizzaláncok népszerűsége, működése saját magunknak, fogyasztói lustaságunknak, elsatnyuló étkezési szokásainknak is köszönhető (tisztelet a kivételnek). Az embereknek közös érdeke kéne hogy legyen, hogy minőségi(bb) táplálkozási szokásokat gyakoroljanak és otthon készített ebédet fogyasszanak. Megértem, hogy ha nem tud mindenki magára főzni. Mindazonáltal fontosnak éreztem, hogy leírjam, hogy a panaszom mögötti valódi üzenet: velem együtt mindenki tudatosabb módját kéne, hogy válassza az étkezésnek.

Volt, hogy heti rendszerességgel rendeltem a munkahelyemre (most már belátom, hogy hülye voltam és jobban megéri mástól rendelni vagy leginkább otthon, magamnak készíteni előre ebédet) pizzát, a futár gyakran még csak nem is köszönt vissza, bár ez engem nem aggasztott. Akkoriban csak a kényelemre hajtottam. Volt rajtam +12/14 kiló felesleg. Nem néztem ki jól.

Az, hogy egy ember nem képes annyit mondani hogy helló, nem feltétlenül az őt alkalmazó cég hibája, ezért ezt nem is írom bele a lenti listába. Sok kis apróság vett rá, hogy végleg lemondjak a Pizza Fortébe vetett bizalmamról, azt már a saját tájékozatlanságomnak köszönhetem, hogy nem vettem a fáradtságot, hogy körül nézzek a neten fellelhető pizza kritikák tekintetében.

A lenti listával szeretném ráébreszteni a többieket, hogy mielőtt kaját rendelnek, tájékozódjanak az adott étterem/étteremlánc sikerességéről, és ha lehetséges, a népszerűbb egységekhez forduljanak. Emellett mindenkinek jó szívvel javaslom, hogy ha lehet, és ha a körülmények engedik, akkor tényleg inkább magának készítse el az ennivalóját. Jó tanulópénz volt ez számomra, és utólag belátom, hogy már az első rendelés után fel kellett volna hagynom velük.

Talán nevetségesnek tűnhet, hogy egy pizzázóról írok blogbejegyzést, de mivel sikerült nekem, a relatív értelmes és türelmes, sok minden fölött szemet hunyó magyar fiatalnak kihúzniuk a gyufát, most úgy érzem, ezzel a bejegyzéssel tudom kiegyenlíteni azt, amit ők akaratlanul is bosszúsággá érleltek bennem. Akkor tehát, a jobbnál jobb események időrendiségének figyelembe vétele nélkül, íme azok a tények, amiért kiérdemelte a Pizza Forte az én negatív marketingemet:

  1. Egy alkalommal véletlenül kicserélték az általam rendelt (nagy) pizzát egy másikra (ami kicsi volt). A futár elrohant (természetesen elnézést kért, tehát végül is korrekt volt), hogy mihamarabb intézze a pótlást, ezt követően felhívott a diszpécser, hogy a futár 5 percen belül visszahozza a mi pizzánkat, amit ténylegesen rendeltünk. Átsuhant a fejemen, hogy ez vajon hogyan volna lehetséges? A másik „csereáldozat” valószínűleg nagy örömmel majszolja már az általa hittnél sokkal nagyobb pizzát… és lemoziztam, hogy a futár még megpróbálja visszakérni tőle, miközben a mit sem tudó, vagy éppenséggel kárörvendő kuncsaft épp az utolsó szem kukoricákat görgeti a karton alján. Természetesen újra hívott a diszpécser, hogy elnézésemet kérik, fél óra és jön az új pizza. Vártam hát még fél órát (így természetesen a várakozás is felkúszott 1 óra fölé), és megjött a pizza, ami egyébként finom volt, a blokk alján feltüntetett „ajándék üdítőt” gondolom kárpótlásnak szánták, amúgy nem kaptam meg, de ez most a legkevésbé sem számít.
  2. Egy másik alkalommal a futár kicsit neheztelt rám, mondván, hogy 15 perce engem vár és hogy már hívott, továbbá csöngetett is (azért mentem le, mert hívott a diszpécser, hogy nem tud bejutni a futár). Mutatta a blokkot, én pedig mutattam neki, hogy hibás a benti mátrixnyomtatójuk, ugyanis a Pizza Forte által nyomtatott blokkon a telefonszámom 8-as betűi 3-asnak látszottak, ő is belátta a jelenséget, tehát végül nem volt harag, de azért kicsit aggasztott ez a kis baki. Így aztán töröltem a címemet a Pizza Forte rendszeréből és újra felvittem az adataimat, hátha akkor eltüntetik a blokkról a „KAPUCSENG. KIJÖN” feliratot. Nem, nem tüntették el.
  3. Minden rendelésen feltüntettem a megjegyzés rovatban, hogy nem működik a kapucsengő (azóta már elköltöztem onnan :)). A fent leírt oknál fogva 10-ből 3 futár rögvest a kapucsengővel próbálkozott, a telefonról pedig vagy elfeledkeztek, vagy az előbbi probléma okából kifolyólag hiába hívtak, mert nem az én számomat tárcsázták.
  4. Ez odáig fajult, hogy egy alkalommal az ajtómon kopogott a futár, és hangosan káromkodott, bazdmegelt az arcomba. Szinte lebénultam a döbbenettől. Hiszti rohamának végén még hozzátette: akkor megyek, gondolom borravalót úgyse kapok…?

Ekkor telt be a pohár, felhívtam a Pizza Forte reklamációs részlegét, és elmondtam nekik telefonon mindazt, amit most leírtam. Azt mondták, hogy hálásak nekem, mert így legalább tudnak a problémáról, és nagyobb eséllyel tudnak tenni a jó érdekében. Azt is mondták, hogy eltüntetik a „KAPUCSENG. KIJÖN” sort a blokkról. Én viszont nem elégszem meg ennyivel. Éppen ezért, a szánalmasság határát feszegetve válok netes „panaszemberré” és teszem az én kis történetemet nyilvánossá. Lehet, hogy most szemét vagyok velük szemben, hiszen talán én csak 100-ból 1 ügyfél vagyok, akinek épp rossszul álltak a csillagai, és ezért néhány apróság nem úgy jött össze, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Ettől függetlenül a Pizza Forte históriája igazolja, hogy kis tökéletlenség is tud nagy fejfájást okozni mindkét oldalnak, az adó és a vevő félnek is. Talán egy napon feljebb jutnak a ranglétrán, talán már jelenleg is egyre több és több elégedett fogyasztót tudhatnak magukénak, hiszen a pizzájuk noha nem kiemelkedő, pesti viszonylatban nem is annyira vészes. Én viszont köszönettel kerülöm őket nagy ívben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük